חוששים מאלרגיה לחלב? שתו חלב פרה – Golden Minutes
  • עברית
  • English
      • חוששים מאלרגיה לחלב? שתו חלב פרה

        חוששים מאלרגיה לחלב? שתו חלב פרה

        לא מעט אמהות ואבות חוששים לתת לילדיהם חלב פרה בימים הראשונים לחייהם כיוון שהוא נחשב מעודד אלרגיה. כעת טוען מחקר ישראלי חדש שהחשיפה המוקדמת דווקא מגנה על התינוקות מפיתוח אלרגיה לחלבון החלב

         

        הורים רבים חוששים לתת לתינוקם חלב בימים הראשונים לחייהם מחשש שיפתחו תגובה אלרגית, אבל מחקר ישראלי חדש טוען שדווקא חשיפה מוקדמת לחלב מונעת את האלרגיה הקשה בקרב ילדים.

        על פי הספרות הרפואית 2%-5% מהילדים אלרגים לחלב. חלקם אמנם מפתחים חיסון טבעי לאלרגיה ומחלימים ממנה באופן ספונטני, אך חלקים מפתחים אלרגיה קשה יותר גם לסויה – שמשמש תחליף פופולרי לחלב.

        על פי המחקר, שהתפרסם הבוקר בעיתון “ידיעות אחרונות”, חוקרים מהמרכז הרפואי אסף הרופא ומאוניברסיטת תל אביב בדקו אלרגיה לחלב בקרב 13 אלף תינוקות שנולדו באסף הרופא בין השנים 2004 ל-2006. החוקרים בחקרו להתמקד ב-300 ילדים מתוכם, שהוריהם דיווחו כי הם סובלים מאלרגיה לחלב, ובדקו את הרכב המזון שקיבלו עד לגילוי האלרגיה.

        לאחר בדיקת עור ומתן חלב מבוקר שנערכו לתינוקות, התברר שרק 66 מהם אלרגים בפועל לחלב, אך רק חצי אחוז מתוך אלו ששתו חלב במהלך השבועיים הראשונים לחייהם, פיתחו את האלרגיה הקלאסית. זאת, בהשוואה ל-1.75% מהתינוקות שהחלו לשתות חלב פרה רק כעבור 105-194 מיום לידתם.

        אין ספק שהזנה באמצעות חלב אם היא הטובה ביותר, אך לדברי פרופ’ יצחק כץ, מנהל המכון לאלרגיה אסתמה ואימונולוגיה בבית החולים אסף הרופא שערך את המחקר, הוספת חלב בגיל מוקדם יכולה למנוע כמעט לחלוטין את התפתחות האלרגיה. עוד הוא טוען שתוצאות המחקר, שמימנה מועצת החלב, מעודדות מתן חלב פרה בד בבד עם חלב אם כדי לפתח עמידות לאלרגיה בקרב תינוקות.

        השאר תגובה →

      כתוב לנו

      לבטל