האישה שאלרגית לנשיקות של בעלה – Golden Minutes
  • עברית
  • English
      • האישה שאלרגית לנשיקות של בעלה

        האישה שאלרגית לנשיקות של בעלה

        היא לא יכולה לבכות, לא לחבק ולא לנשק. המציאות הבלתי אפשרית של אישה בריטית שסובלת מאלרגיה חמורה למים

         

        לרוב הזוגות, נישוק קטן על השפתיים מהווה דרך שגרתית להביע חיבה. במקרה של קרי ארמיטג’, בת 28 מלידס, בריטניה, הסובלת מאלרגיה למים, אפילו נשיקה קטנה על הלחי יכולה לעורר פריחה כואבת ומייסרת. 

        האלרגיה הנדירה הזו נקראת בשפה המקצועית אורטיקריה אקווגנית, והיא מופיעה בחלק זעיר של האוכלוסיה – הסטטיסטיקה מורה על חולה אחד על כל 230 מיליון איש. ארמיטג’ אובחנה לפני שנתיים עם האלרגיה הקשה, כשנקלעה לסופת גשם וסבלה מיבלות כואבות על כל גופה כתוצאה מכך.

        כעת, היא כבר לא יכולה לנשק את בעלה מזה ארבע שנים, פיטר, בשל חשש שנשיקותיו יעוררו תגובה עורית חמורה. “השפתיים של פיטר רטובות, והרוק שלו עלול לגרום לי לנזק לעור.” מסבירה ארמיטג’ לדיילי מייל, “הוא חייב לייבש את השפתיים שלו ביסודיות לפני שהוא מנשק אותי. הבעיה היא שזה לא קורה לי בכל פעם, אנחנו יכולים להתנשק וזה יהיה בסדר, אבל באחת הפעמים זה פשוט יגרור תגובה ממש חמורה וכואבת”.

        אלרגיה למים משמעותה אינה חוסר היכולת לשתות מים, אלא מתייחסת יותר לחשיפה חיצונית למים. מצבה כה חמור עד שאפילו חיבוק ילדיה, הזעה או בכי יכולים לעורר תגובה מאוד חריפה בעורה. ארמיטג’ אף אימנה את עצמה שלא לבכות כדי למנוע את התגובה האלרגית הקשה. “לימדתי את עצמי לא לכעוס ולא להיות מתוסכלת יותר מדי”, היא אומרת, “זה פשוט גורם לגוף שלי לקבל התקף של פריחה כואבת. אני גם לא יכולה להזיע או להתעמל בדיוק מאותה הסיבה”.

        קרי עם הילדים 

        “זה יכול להיות מאוד מתסכל”, היא מוסיפה, “אבל בעלי מאוד תומך, אחרי הרבה שנים ביחד זה פשוט הופך להיות נורמלי. לומדים איך לחיות עם זה”.

        מומחים לאלרגיה מסבירים כי אלרגיה למים בדרך כלל מתבטאת באי נוחות וגירוד נסבל שנעלם במהרה. עם זאת, קיים אחוז מאוד קטן באוכלוסייה שסובל מהתקפים חמורים של כאבים שנותרים לזמן רב. קיים טיפול שיכול לסייע לסימפטומים, ניתן להשיג מידע על כך אצל רופאים המתמחים באימונולוגיה ואלרגיה.

        השאר תגובה →

      כתוב לנו

      לבטל