פתרונות טבעיים לטיפול באלרגיית אביב – Golden Minutes
  • עברית
  • English
      • פתרונות טבעיים לטיפול באלרגיית אביב

        פתרונות טבעיים לטיפול באלרגיית אביב

        איך יודעים שבא אביב? הנזלת, הגירודים, העיניים המגרדות. קשה מאוד ליהנות מיפי האביב כשמחפשים כל הזמן טישו. מסתבר שלא חייבים לסבול, יש כמה פתרונות טבעיים שיכולים להקל על תופעות האלרגיה האביבית

         

        האביב הבא עלינו לטובה מתאפיין בפריחות בשלל צבעים וריחות, אך לא כולנו יכולים ליהנות מעונה מופלאה זו. הרגישים מבינינו, שהאלרגיה תוקפת אותם דווקא בגלל פריחות האביב נהנים פחות, בעיקר אם האלרגיה מלווה בפריחות המופיעות על העור או התעטשויות אינסופיות.

         

        שאטרסטוק

        מהי אלרגיה וכיצד ניתן לטפל בה בעזרת שמנים ארומטיים ותזונה נכונה?
        אלרגיה עלולה להופיע על רקע של חשיפה לחומרים המעוררים אותה כגון: אבקנים ופריחות, מעניין לדעת שדווקא עץ הזית שהינו כל כך פופולרי גם בגינות הערים הגדולות ובצידי הדרכים הינו מחולל אלרגיה רציני.

        התסמינים ידועים, התעטשויות, נזלת, פריחות וגרד איתם הרפואה הקונבנציונלית מתמודדת עם משחות סטרואידיאליות לדלקות העור ואנטיהיסטמינים בלקיחה פנימית. לפעמים למניעה של זיהום משני תוצע גם אנטיביוטיקה.

         
        צילום: אדי ישראל

        מה בכל זאת צריך לנסות לפני הלעטת הגוף בתרופות?
        דווקא בתקופה זו שמערכת החיסון יוצאת מכלל איזון נעזור לה על ידי תזונה טבעית – הפחתה של מזון מתועש, תגבור בדגי ים, שמנים בכבישה קרה כדוגמת שמן קצח (כפית עד שתיים ביום למבוגר ושליש כפית ביום לילד לתקופה של 21 יום), ירקות עתירי ויטמין A כגון גזר, בטטה, משמש ודלעת ביחד עם מזונות מחזקים כגון ברוקולי, שעועית אזוקי, סלק, מלון וכמה עלי סלרי לתמיכה באנזימי הקיבה. בנוסף, ראוי להימנע ממאכלים חריפים.

        להרגעה כללית – מומלצת שתייה של חליטות תה קמומיל / קלנדולה / מליסה / לואיזה.

        טיפולים חיצוניים – משחות המכילות אבץ, קמומיל, ויטמין E, שמן נבט חיטה או שמן קלנדולה, בתוספת שמנים ארומטיים כגון: לבנדר, גרניום, ג’וניפר ברי, לימון, ארז ופטשולי. כמו כן ניתן להרגיע ולספוח רעלים מהמקומות הנגועים בעור בעזרת מריחת תערובת של חימר ירוק ואדמת חוואר מהולים בהידרוסול של גרניום.

        ניקוי הגוף – שתיית חליטת תה סרפד: שימו 4 כפות גדושות של סרפד יבש (רצוי בכד זכוכית), הוסיפו חמש כוסות של מים רותחים וכסו. השאירו מספר שעות (רצוי למשך הלילה) כך שכל החומרים הפעילים ימוצו. בבוקר – שימו את הכד במקרר ושתו שלוש כוסות ביום במשך שבוע.
        שימו לב ! הסרפד הינו צמח משתן ולכן יש להרבות בשתיית מים כל זמן שצורכים אותו.

        השאר תגובה →

      כתוב לנו

      לבטל